تلفن: 66570947

.

مراکز کاردرمانی کودکان بیش فعال ، مراکز کاردرمانی کودکان بیش فعال در تهران ، بهترین مراکز کاردرمانی کودکان در تهران

مراکز کاردرمانی کودکان بیش فعال

کلینیک توانبخشی توانش یکی از برترین مراکز کاردرمانی کودکان بیش فعال در تهران است . در این مقاله در مورد کاردرمانی کودکان بیش فعال صجبت خواهیم کرد .

امروزه درمان‌های متفاوتی برای اختلال بیش فعالی وجود دارد که برای به حداقل رساندن و کنترل علائم و تاثیر آن‌ها آزمایش شده و ثابت شده‌اند. از آنجا که این اختلال بر جنبه‌های مختلف زندگی مثل شناختی، رفتاری، عاطفی، تربیتی و خانوادگی تاثیر می‌گذارد متخصصین توانبخشی بیش فعالی در کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی آزادی برنامه ریزی‌های لازم را جهت کنترل این اختلال انجام می‌دهند.

به این ترتیب، هدف رفتاردرمانی کنترل و بهبود علائم اصلی نقص توجه و بیش فعالی تکانشگری و همچنین مقابله با مسائل مرتبط با گذشته است.

شایع ترین درمان فارماکولوژیک است که عمدتاً بر اساس استفاده از محرک‌ها یا داروهای هوشمند مانند متیل ‌فنیدات و دگزامفتامین هستند. این داروها تکانشگری، کنترل تکانه، و فعالیت بیش از حد، رفتار پرخاشگرانه و سرپیچی را کاهش می‌دهند و توجه را بهبود می‎‌بخشند. با این وجود همه افراد از این درمان‌ها بهره‌مند نمی‌شوند و ممکن است برای آنها عوارض جانبی داشته باشد. همچنین هنگامی که دارو متوقف می‌شود، علائم دوباره ظاهر می‌شوند.

مرکز توانبخشی توانش به عنوان یکی از برترین مراکز کاردرمانی کودکان بیش فعال ، بهترین کاردرمانگر های کودکان بیش فعال را در اختیار دارد .

کاردرمانگرانی که در کار با کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی مهارت دارند و هم چنین متخصصین توانبخشی بیش فعالی در کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی آزادی تشخیص داده‌اند که این اختلال هر فرد جوان و خانواده را متفاوت تحت تاثیر قرار می‌دهد و بنابراین هدف این است که یک رویکرد مشارکتی برای کمک به آنها برای مدیریت زندگی روزمره ارائه شود.

درمان کودکان بیش فعال به کمک خانواده و مدرسه

  1. راهکارهای آموزش خواب – برای کاهش فعالیت در زمان شب و بیداری
  2. داستان‌های اجتماعی – برای کمک به آموزش نحوه عمل به کودک در موقعیت‌های خاصی مانند آغاز ارتباط اجتماعی با همکلاسی‌ها
  3. پردازش حسی – برای شناسایی اینکه مشکلات چه هستند و تاثیر آنها بر زندگی روزمره، سپس راهکارها و درمان را در صورت نیاز ارائه می‌دهند. پردازش حسی برای کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی یک روش درمان بسیار موفق است و می‌تواند به کودک کمک کند تا برای مدت زمان بیشتری متمرکز باقی بماند.
  4. نشانه‌های بصری — برای حفظ روند فعالیت‌های روزانه، وظایف او را به فعالیت‌های کوچک، دست یافتنی تقسیم کنید تا کودک متمرکز باقی بماند و استقلال بیشتری پیدا کند.
  5. روتین روزانه – ارائه ایده‌هایی برای نظم و ساختاربندی برای مدیریت فعالیت‌های زندگی روزمره و مقابله با تغییراتی که رخ می‌دهند.
  6. مهارت‌های فیزیکی -برای توسعه قدرت، هماهنگی و توانایی کودک برای شرکت در فعالیت با همسالان خود.
  7. آموزش کارکنان مدرسه یا مهد کودک در مورد چگونگی کمک به یک کودک مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعال که با پارامترهای برنامه درسی او نیز هماهنگی لازم را داشته باشد.

همانطور که میدانید کلینیک توانش جرء بهترین مراکز کاردرمانی کودکان در تهران است که سالهاست با ارائه خدمات کاردرمانی و توانبخشی و منتشر کردن مقالات علمی در این حوزه حضور فعال دارد.