لیست تست های موجود در مرکز توانبخشی توانش |
|||||||
ردیف |
نوع تست |
عنوان |
محدوده سنی |
چه چیزی را می سنجد؟ |
مدت زمان آزمون |
||
1 |
تست های توجهی
|
CPT
|
3 سال به بالا |
توجه پایدار، نقص توجه، تکانشکری، زمان واکنش |
10 دقیقه |
||
ART |
7 تا 13 |
ارزیابی سطح توجه و تمرکز مداوم و پیوسته فرد |
30 دقیقه |
||||
IVA |
۶ سال به بالا و بزرگسالان |
سنجش توجه مداوم، متمرکز، انتخابی، متوالی، تقسیم شده و تکانشگری |
30 دقیقه |
||||
پرسشنامه کانرز |
4 تا 6 سال |
توجه – بیش فعالی – مشکلات رفتاری |
30 دقیقه |
||||
2 |
تست های هوش |
هوش کتل |
8 تا 13 سال |
اندازه گیری کلی هوش |
|
||
وکسلر پیش دبستانی |
4 تا 6 سال |
سنجش کلی هوش در 10 حوزه مختلف در بخش کلامی و غیر کلامی |
120 دقیقه |
||||
وکسلر کودکان |
6 تا 16 سال |
سنجش کلی هوش در 4 مقیاس کلامی، ادراک، سرعت پردازش وحافظه فعال |
120 دقیقه |
||||
ریون رنگی |
5 تا 9 سال |
هوش |
15 دقیقه |
||||
آزمون آدمک گودیناف |
3 تا 13 سال |
تعیین درجه هوشمندی سن عقلی و بهره هوشی کودک |
بدون محدودیت |
||||
4 |
تست های ادراک بینایی |
TVPS |
4 سال به بالا |
تشخیص مهارتهای ادراک بینایی |
45 دقیقه |
||
5 |
آزمون فراستینگ |
6 سال به بالا |
ادراک بینایی |
20 دقیقه |
|||
6 |
TVMI |
4 تا 12 سال |
تشخیص یکپارچگی بینایی حرکتی فرد |
30 دقیقه |
|||
7 |
تست های حرکتی |
برونسکی اوزتسکی BOT |
5/4تا 16 سال |
مهارت های ادراکی حرکتی |
برونسکی اوزتسکی BOT |
||
پرسشنامه ادینبرگ
|
ارزیابی دست برتری
|
20 دقیقه
|
|||||
8 |
آزمون های اوتیسم |
ASQ |
4 تا 11 سال- 12 تا 15 سال و 16 سال به بالا |
تشخیص بهره کودکان در طیف اوتیسم |
20 دقیقه |
||
MCHAT |
کودکان |
تشخیص اینکه کودک اختلال اوتیسم دارد یا ندارد |
10 دقیقه |
||||
9 |
تست های شخصیت |
ترسیم نقاشی |
5 سال به بالا |
روانشناسی و بررسی ناخودآگاه |
30 دقیقه |
||
TAT |
بزرگسال |
کشف ابعاد درونی و پنهان شخصیت |
120 دقیقه |
||||
10 |
اختلالات یادگیری و خواندن |
آزمون تشخیص خواندن |
دبستان |
اختلالات خواندن |
30 دقیقه |
||
LDQ |
5 تا 18 سال |
تشخیص اختلالات یادگیری |
20 دقیقه |
||||
11 |
آزمون حافظه |
آزمون حافظه ریورمید |
16 تا 89 سال |
توانایی های حافظه بزرگسالان |
30 دقیقه |
||
12 |
خلاقیت |
خلاقیت تورنس |
7 سال به بالا |
ارزیابی سطح خلاقیت کودک |
30 دقیقه |
||
13 |
آزمون های تشخیص اختلالات روانشناسی و روانپزشکی |
CLINICAL Q |
5 سال به بالا |
ارزیابی اختلالات شناختی و روانشناختی بر اساس امواج مغزی فرد |
30 دقیقه |
||
پرسشنامه علایم مرضی کودکان(فرم والد و معلم) |
5 تا 12 سال |
تشخیص شایع ترین اختلالات روانپزشکی در کودکان از قبیل اسکیزوفرنی، ترس های مرضی، تیک های صوتی و... |
20 دقیقه |
||||
CBCL |
6 تا 18 سال |
تشخیص وجود یا عدم وجود عارضه های بالینی روانپزشکی همچون اضطراب، افسردگی و ... |
20 دقیقه |
||||
14 |
افسردگی |
افسردگی کودکان |
7 تا 17 ساله |
سنجش وجود یا عدم وجود افسردگی یا در آستانه افسردگی بودن |
20 دقیقه |
||
15 |
تست شنیداری |
آزمون وپمن |
4 سال به بالا |
تمیز شنیداری آواهای گفتاری زبان فارسی |
10 دقیقه |
||
16 |
آزمون مهارت های اجتماعی |
مقیاس مهارت های اجتماعی (مثبت و منفی) |
16 به بالا |
تشخیص وجود یا عدم وجود مشکلات اجتماعی |
20 دقیقه |
||
17 |
|
ویسکانسین |
بزرگسال |
عملکرد لوب پیش پیشانی |
45 دقیقه |
||
18 |
|
برج لندن |
|
اندازهگیري کارکردهای اجرایی مغز، برنامهریزي و |
15 دقیقه |
||
19 |
|
پرسشنامه هوش هیجانی کودک |
3 تا 6 سال |
ارزیابی مهارتهای هیجانی کودکان |
20 دقیقه |
||
20 |
|
آزمون استروپ |
6 سال به بالا |
تشخیص بیماران با ضایعه مغزی و بیماران روانپزشکی |
5 دقیقه |
آزمون ها
- توضیحات